Kategorie
Edukacja Muzyczna

Elementarz rytmu i melodii cz. 6: Półnuty

W zakładce „do pobrania” jak co poniedziałek znajdziecie nowe, bezpłatne materiały do wydruku. Jak zwykle też znajdziecie wskazówki do wspólnej zabawy z dzieckiem.

To ważne, aby pracując na nich z dzieckiem faktycznie je wydrukować, ponieważ w każdej z części dziecko będzie: rysować, kolorować, wycinać, przyklejać itd.
Czynności te są niezbędne do rozwoju motoryki małej u dziecka co oczywiście ma wpływ na rozwój globalny.

Edukacja w ostatnim czasie znów przybrała formę zdalną. Oznacza to wiele godzin pracy przy komputerze nawet w przypadku małych dzieci. Zabawy z teorią muzyki, które proponuję mogą być wykorzystywane w oderwaniu od monitora komputera co na pewno docenią wszyscy rodzice.

Plik do pobrania znajdziesz tu:

Wskazówki dla rodziców:
Wydrukujcie 6 odcinek Elementarza Rytmu i Melodii (jeśli macie możliwość w kolorze, pomińcie druk strony 1 i 7). Ułóżcie strony po kolei aby nie pokazywać dziecku od razu całej zawartości).

Strona 1.: Pomóżcie dziecku przeczytać treści na stronie i wspólnie z nim zastanówcie się nad odpowiedziami na pytania.

Strona 2.: Zadanie z wypełnieniem koszyków główkami kapusty pozwólcie dziecku wykonać samodzielnie. Można to tego wykorzystać kredki, flamastry – to co sprawi dziecku radość. Jeśli widzicie w trakcie zadania, że dziecko popełnia błąd nie korygujcie od razu. W późniejszym etapie pozwólcie, aby dziecko samo odkryło swoją pomyłkę (pracując w klasie ten moment kojarzy mi się z dźwiękiem dłoni spotykającej się z czołem i westchnieniem: no tak!). Samodzielne korygowanie błędu ze zrozumieniem – to prawdziwa nauka! W razie potrzeby wydrukujcie dodatkową kartkę na właściwą odpowiedź.

Strona 3.: Poprawne odpowiedzi do zadania z wcześniejszej strony. Omów z dzieckiem to co widać na obrazkach. Pytaj: ile główek kapusty? Który koszyk jest najmniejszy? Co to znaczy 3/4 na etykiecie przy koszyku?

Strona 4.: Tutaj znajdziemy wiele pojęć warto omówić je z dzieckiem wykorzystując zawarte, pomocne definicje.

Strona 5.: Tu możecie sprawdzić, które nazwy pamiętacie. Podejdźcie do tego zadania razem na zasadzie „kto pamięta”

Strona 6.: Podzielcie się na role przykładowo: rodzic liczy, dziecko klaszcze a potem na odwrót. Potem spróbujcie wspólnie wykonać obie te czynności jednocześnie. Wykonujcie to zadanie „w zapętleniu” – tak długo aż wyćwiczycie. Zamiast klaskania można: grać na instrumentach perkusyjnych, improwizować śpiewaniem na la, la, la, wykonywać kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *