Kolejny poniedziałek na naszej stronie to kolejna porcja materiałów pomocnych w edukacji muzycznej.

Tym razem poznajemy całą nutę. Nadal utrwalamy pojęcia takie jak:
wartość rytmiczna, metrum, takt.
Na co zwrócić uwagę pracując z dzieckiem na karcie pracy Elementarz rytmu i melodii cz. 7: Cała nuta?
- cała nuta to wartość która trwa długo. Kiedy chcemy klaskać całe nuty ręce powinny zataczać koło, aby pokazać, że wartość ciągle trwa.
- cała nuta nie mieści się do taktu 2/4 i 3/4. Dziecko może mieć pomysł żeby odciąć kawałek dyni i wówczas włożyć do mniejszego koszyka. I to jest rewelacyjne myślenie oraz kierunek w którym pójdziemy w dalszych częściach elementarza. Na teraz przyjmijmy strategię, że cała nuta musi być cała i nie możemy jej pomniejszać.
- postarajcie się równo liczyć do czterech i w tym czasie: trzymać coś ciężkiego, usiąść na czas całej nuty na krześle, stanąć na jednej nodze etc.
Kartę pracy pobierzesz tu: